JAK ZAČALA DRUHÁ POLOVINA FESTIVALU?

V Márnici a se Sádlem! Tedy konkrétně v Márnici Divadla Petra Bezruče Sádlem Ridiny Ahmedové, která - dříve pomocí rozhlasových podcastů, nyní na divadelním jevišti - upozorňuje na aktuální téma "bodyshamingu".

Foto: Ondřej Durczak


Zdánlivý kontrast, ale ve skutečnosti spíše souhlasné pokyvování, následovalo během inscenace Baletky. Tento scénický multimediální projekt české performerky Miřenky Čechové a Spitfire company navazuje na stejnojmennou autorčinu knihu a odhalil divákům duši dívky bojující proti despotickému, dogmatickému systému a ztrátě vlastní identity.

Foto: Lukáš Horký


V sobotu večer pak v Domě kultury města Ostravy nastal pro mnohé vrchol festivalu a to představení Dejvického divadla Richard III., které mělo svou premiéru teprve před dvěma měsíci.

Foto: Lukáš Horký


O závěr večera se postaralo Činoherní studio se svým originálním projektem Černá sanitka. Zaparkovali ji v amfiteátru za Domem kultury a hororovými příběhy inspirovanými knihou Petra Janečka strašili diváky až do pozdních nočních hodin.



Fotky sice vydají za tisíc slov, ale pokud byste si o festivalové sobotě také rádi přečetli, koukněte do 5. čísla Snáře z továrny. Najdete v něm rozhovor s Lukášem Příkazkým, představitelem Richarda III., nebo pozvánku na nedělní nabitý program.