JAK ZAČALA DRUHÁ POLOVINA FESTIVALU?
- Lucie Sembolová
- 28. 5. 2022
- Minut čtení: 1
Aktualizováno: 31. 5. 2022
V Márnici a se Sádlem! Tedy konkrétně v Márnici Divadla Petra Bezruče Sádlem Ridiny Ahmedové, která - dříve pomocí rozhlasových podcastů, nyní na divadelním jevišti - upozorňuje na aktuální téma "bodyshamingu".
Foto: Ondřej Durczak
Zdánlivý kontrast, ale ve skutečnosti spíše souhlasné pokyvování, následovalo během inscenace Baletky. Tento scénický multimediální projekt české performerky Miřenky Čechové a Spitfire company navazuje na stejnojmennou autorčinu knihu a odhalil divákům duši dívky bojující proti despotickému, dogmatickému systému a ztrátě vlastní identity.
Foto: Lukáš Horký
V sobotu večer pak v Domě kultury města Ostravy nastal pro mnohé vrchol festivalu a to představení Dejvického divadla Richard III., které mělo svou premiéru teprve před dvěma měsíci.
Foto: Lukáš Horký
O závěr večera se postaralo Činoherní studio se svým originálním projektem Černá sanitka. Zaparkovali ji v amfiteátru za Domem kultury a hororovými příběhy inspirovanými knihou Petra Janečka strašili diváky až do pozdních nočních hodin.
Fotky sice vydají za tisíc slov, ale pokud byste si o festivalové sobotě také rádi přečetli, koukněte do 5. čísla Snáře z továrny. Najdete v něm rozhovor s Lukášem Příkazkým, představitelem Richarda III., nebo pozvánku na nedělní nabitý program.














































Silná zostava inscenácií otvorila druhú polovicu festivalu tempom, ktoré človeka okamžite vtiahne. Sádlo aj Baletka priniesli úprimný ponor do tém, o ktorých sa často mlčí, a niekde medzi debatami v hľadisku dokonca zaznel aj nenápadný tip na promo kód Casinia, ktorý pobavil nejedného návštevníka. Dejvické divadlo následne potvrdilo status vrcholu večera a Čierna sanitka uzavrela deň v dokonale mrazivej atmosfére.