top of page

OČISTEC SI ZASLOUŽÍ KAŽDÝ

autor Jakub Čermák
režie Jakub Čermák
Depresivní děti touží po penězích, Praha

Groteskní tragikomedie o dnes již bývalém prezidentovi. Zoufalá touha po moci křiví nejen vztahy s bližními, ale i poslední zbytky charakteru. Hra se umístila na 3. místě v dramatické soutěži Nová dráma 2022, v hlavní roli prezidenta exceluje Zuzana Bydžovská.

DK Poklad – divadelní sál
sobota 27. 5.
17.00
Očistec.png

Politické divadlo o zatracovaném prezidentovi.

 

Dějiny vzpomínají vždy jen na monstra

Monstra mají pozornost

Monstra mají moc

Monstra mají ženy

Monstra děsí

Monstra vzbuzují soucit

 

Chodbami rozlehlého sídla se majestátně sune stín kdysi mocného prezidenta, ale také se tu plouží mohutný, ovšem poněkud apatický stín jeho manželky, stínohru připomínající rej nočních můr pak tvoří všudypřítomní poradci skřečkující z jedné komnaty do druhé, tenkou ohebnou linii, téměř nepostřehnutelnou, pak tvoří silueta tiskového mluvčího, a to vše pozoruje pár očí ukrytý v temnotě vzdáleného kouta – jsou to oči osudu nebo prezidentovy zavržené dcery?

režie, scénář Jakub Čermák

výprava Martina Zwyrtek

hudba Petra Horváthová

light design Filip Obermajer a Martin Krupa

foto Michaela Škvrňáková

 

hrají Zuzana Bydžovská, Daniel Krejčík, Vanda Hybnerová, Janusz Hummel, Zoja Oubramová, Jana Holečková, Antonie Rašilovová, Jan Dolfi a Prokop Košař

 

premiéra 14. června 2022 ve Venuši ve Švehlovce

2 hodiny a 10 minut včetně přestávky

VSTUPNÉ

390 Kč III. zóna
450 Kč II. zóna
490 Kč I. zóna

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ

PO PŘEDSTAVENÍ

proběhne debata s herci a tvůrci

DEPRESIVNÍ DĚTI TOUŽÍ PO PENĚZÍCH

Ceněný umělecký gang, který od roku 2004 realizuje řadu kulturních projektů, převážně divadelních cyklů v netradičních prostorech. Věnuje se jak divokým adaptacím klasiky (120 dnů Sodomy, Naši furianti, Maryša mlčí), tak interaktivnímu a imerzivnímu divadlu (Bordel L'Amour, Marie Stuartovna. Anatomie dramatu). Depresivní děti oživují nezvyklá prostředí uměním, reagují na současná společenská témata, vnášejí silné interpretační přístupy, propagují a vytvářejí progresivní současné umění různých žánrů a druhů (divadlo, literatura, video, film, výtvarné umění), obohacují kulturní život v republice, ve městě i na venkově.

 

Gang získal již 3 nominace na Cenu Divadelních novin (2018, 2019, 2020-2022), přičemž potřetí ji díky inscenaci Happy end v hotelu Chateau Switzerland konečně proměnil, a v roce 2020 zvítězil i v neoceňované kategorii Cen divadelní kritiky „divadlo z karantény“ s projektem (Memento) Mor.

JAKUB ČERMÁK

Režisér Jakub Čermák s oblibou experimentuje s klasickými tématy a jejich zpracováním. Provokující nadsázkou oslovuje mladší publikum, které si tak snáze nachází cestu k české dramatice. Širší a odbornou veřejnost mohou jeho inscenace nalákat na precizní práci s divadelním prostorem, kostýmy i hudbou, střídání inscenačních stylů, četné výpůjčky a odkazy na moderní archetypy i popkulturu, které však překračují hranice postmoderního pastiše. V neposlední řadě ale také práci s neherci, kteří zdařile sekundují hlavním protagonistům. Vzniká divadlo vysoce osobní a univerzální zároveň, kde se klasika potkává se současným experimentem. V roce 2020 byl oceněn Cenou české divadelní D.N.A. za mimořádný počin na poli nového divadla.

RECENZE

„V Čermákově hře exceluje Zuzana Bydžovská, postavu prezidenta, který dožívá ve své funkci a pomalu a jistě se mění ve fyzickou trosku, pojala jako psychofyzickou kreaci, která má několik fází a vrcholí totálním zmrtvěním, nikoliv však smrtí. Proces zkázy herečka vystihla geniálně, autenticky předvádí, jak se mozek brání rozpadu těla, přesně vystihuje stav člověka sevřeného v krunýři své funkce, i když už nemá na nic vliv. Svou moc však předstírá do poslední chvilky, cynismus a jízlivost jsou pro něj stále záchranné pásy, stejně tak zavilé mlčení a hypnotické pozorování protějšků.“

                                                                                              Jana Machalická, lidovky.cz

„Nejsugestivnější figuru však vytvořila Vanda Hybnerová v roli první dámy trpící nesmiřitelným vnitřním konfliktem: manžela nenávidí, a přesto ho stále miluje, vadí jí odsudky veřejnosti, jenže nemá odvahu odejít, opustit pohodlný životní styl. Tak holduje alkoholu a pod falešným profilem "lajkuje" hanlivé příspěvky, aby si dokázala, že má nad svými kritiky převahu.“

                                                                                                Petra Zachatá, Aktuálně.cz

Depesví dwěti
Čermák
Recenz
bottom of page