top of page

VYSOKÁ HRA

autorství Kristýna Nebeská, Maxim Bitto

režie Kristýna Nebeská, Maxim Bitto

JEDLdílna & AMU

Hrát Vysokou hru, znamená hrát o život. Hrát na “kdo ztrácí, ten vyhrává.” Jde totiž o to, ztratit sebe.

Stará Aréna

středa 29. 5. 2024

16:00

Inscenace o čtyřech horolezcích snů.


Vysoká hra byla umělecká skupina mladých para-surrealistických básníků, působící ve Francii ve 20. a 30. letech minulého století.


Skupina, v Čechách známá hlavně díky členství našeho vynikajícího malíře Josefa Šímy, představuje jedno z největších duchovních dobrodružství dvacátého století.

Vysoká hra vyrostla z přátelství čtyř výjimečných studentů remešského lycea: Reného Daumala (v našem pojetí Průvodce), Rogera Gilbert-Lecomta (Černého anděla), Rogera Vaillanda (Spisovatele) a Roberta Meyrata (Milovníka brouků). Mladíci byli fascinováni dětským pohledem na svět, který prostupuje překážkami fyzického světa a dostává se k podstatě. Hledání podstaty a absolutna mělo podobu experimentů s vlastním tělem, užívání drog a noření se do snového světa.


Všechny členy spojovala jedna touha: poznat svět za hranicí smrti. Někteří z nich byli své touze ochotni obětovat vše...

režie Kristýna Nebeská, Maxim Bitto

dramaturgie Lucie Trmíková

choreografie Filip Staněk

scénografie a kostýmy Barbora Klenová

hudba Sarah Jedličková

produkce Adéla Hromasová

foto Zuzana Lazarová, Adéle Hromasová

hrají Vojtěch Franců, Matěj Převrátil, Pavel Prais, Matěj Polák

premiéra 12. ledna 2024

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ

1 hodina a 15 minut

VSTUPNÉ

Rezervace místa 

100 Kč

PŘEDSTAVENÍ

je součástí sekce STUDENT FACTORY


JEDL


Současná tvorba umělců JEDLu vychází z dlouhodobé spolupráce Jana Nebeského, Lucie Trmíkové a Davida Prachaře. Samotná činnost spolku byla zahájena v roce 2011. JEDL se v současnosti profiluje jako autorské, alternativní a nezávislé divadlo. Určující je pro něj spolupráce tvůrců a performerů z různých oblastí umění (divadlo, tanec, hudba, výtvarné umění). Výsledné scénické tvary tak v sobě spojují prvky různých žánrů a vytvářejí zcela originální a osobitý kontext v rámci současného českého divadla. Dramaturgie se opírá o dva základní pilíře:
transcendence – ve smyslu překračování
experiment – ve smyslu propojování

bottom of page