top of page

OIDIPUSSY

autor kolektiv Maso krůtí

režie kolektiv Maso krůtí

Maso krůtí, Praha

Na počátku všeho byla matka. Divadelní jízda inspirovaná antickou klasikou. Oidipovský komplex, jak ho neznáte.

Komorní scéna Aréna

neděle 26. 5. 2024

20:00

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou.


Ale nenechte se zmást. Tento muž je samozřejmě zmítán strašlivým osudem, který mu servírují ženy jeho života. Co když je tvojí terapeutkou vlastní matka, která je zároveň tvým největším prokletím? Je tvůj osud opravdu jenom tvůj? A co bylo na počátku všeho...? Jasně, že matka.

režie kolektiv Maso krůtí

dramaturgie Jana Kynclová

režijní spolupráce Natálie Strýčková Preslová

scénografie Antonie Zichová

kostýmy Markéta Smržová, Antonie Zichová

hudba Kateřina Beran, Miroslav Beran, Šimon Hrábek, Nicholas Roy Arthofer

světelný design Judita Mejstříková, Daniel Kozlík

foto Michaela Škvrňáková

hrají Denis Šafařík, Kateřina Beran, Eliška Soukupová, Johana Krtičková, Nicholas Roy Arthofer

premiéra 5. června 2022 v Divadle NoD

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ

1 hodina a 30 minut bez přestávky

VSTUPNÉ

Základní 390 Kč 

Student, senior 250 Kč



KOLEKTIV MASO KRŮTÍ


Označení „dívčí punková formace“ si MASO KRŮTÍ vysloužilo od jednoho z divadelních kritiků. Samotné členky sice nevěděly, co si pod tímto slovním spojením představit, ale byly rády, že o nich aspoň někdo mluví. Objevily v sobě kolektivní zálibu v něžném punku a začaly tvrdě formovat své autorské postoje. Potřeba vyjádřit se ke generačním trendům, lásce, nenávisti a podprsenkám přetekla přes okraj tří sklenic plných velkých řečí a dotekla až na jeviště. Maso Krůtí začalo hrát, zpívat, tancovat a improvizovat. Ať už expresivně, stylizovaně, symbolicky, potichu nebo nahlas. Holky Krůtí vždycky říkají pravdu a svého diváka vezmou na projížďku jejich vlastním světem. A jejich domácí scéna je momentálně pražské Divadlo NoD.

RECENZE


„Šafaříkovi všechna čest, ujal se role věčného chlapce s vervou a vybavil ho velmi autentickým traumatem z velké mateřské figury v pozadí, k níž ho pojí ambivalentní vztah mísící lásku a nenávist. Navíc matka v tomto případě není jen opičí láskou milující a opatrující bytost, ale též psychiatrička. Mladý pán silně závislý na matce (po otci zde není vidu ani slechu) si zvolil rovněž profesi psychiatra, ale po vzoru hrdinů Woodyho Allena patrně především proto, aby si vyřešil své problémy (přičemž kontakt se stále mlčící pacientkou mu navozuje další trauma).“ Jana Soprová, Divadelní noviny

„V pražské, ale i celostátní síti divadelních spolků je Maso krůtí jedinečné svým specifickým „ženským“ pohledem na svět. Je sice pravda, že ženskou tematikou se zabývají i další soubory či divadla; nejvýrazněji A studio Rubín, které ale ženskou otázku nahlíží z výrazně tvrdších, vážnějších a řekněme političtějších pozic. Maso krůtí nese standartu feminismu s provokativní koketností a humorem.“ Jana Soprová, Divadelní noviny

bottom of page