top of page

BAR

Autorstvo Kateřina Císařová, Petr Erbes, Boris Jedinák a kol.

Režie Petr Erbes, Boris Jedinák

Divadlo Na zábradlí, Praha

Bar jako místo setkávání. Bar jako bojiště. Bar jako střídačka mezi výstupy. Unikátní divadelní projekt, ve kterém poznáte Divadlo Na zábradlí z netradiční perspektivy.

DK Poklad - bar u společenského sálu

sobota 25. 5. 2024

21:00

Jasně že piju v práci, jinak by můj výkon nebyl vopravdovej!


A znáte ten, jak přijde šest Hamletů na bar a objednají si jedno espresso? A znáte ten, jak si dají belgický chlebíček? Přijďte zjistit, co se odehrává na divadelním baru během představení. Dnes večer hrajeme Polární kruh, poslední nedokončenou hru Antona Pavloviče Čechova. Jak divadelníci tráví čas před svým dalším výstupem? Kolik času zbývá mistrům osvětlovačům do další světelné změny, kterou musí odbavit? A jak ho naplní?


Site-specific performance odehrávající se přímo v kavárně Divadla Na zábradlí částečně vychází z reálných příběhů, které se po dobu existence DNz odehrály „za zády“ nic netušících diváků během běžného provozu, souběžně s představením. Jo, a znáte ten, jak přijde na bar Richard a objedná si třetí pivo?

režie Petr Erbes, Boris Jedinák

kostýmy, scénografie Marek Cpin

hudba Miloslav König

text písně Ivan Voříšek

foto KIVA

hrají Dita Kaplanová, Anežka Kubátová, Kateřina Císařová, Johana Matoušková, Miloslav König, Michal Bednář, Jakub Žáček, Tereza Klimovičková, Ivan Voříšek, Tomáš Pospíšil, Jiří Šimeček

premiéra 14. září 2023 v Divadle Na zábradlí

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ

1 hodina bez přestávky

VSTUPNÉ

Základní 490 Kč 

Student, senior 390 Kč



PETR ERBES A BORIS JEDINÁK


Boris Jedinák vystudoval dramaturgii na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a obor Etnologie a kulturní antropologie na FF UK. Petr Erbes studoval nejprve obor Multimediální technologie na ČVUT a poté režii a dramaturgii na KALD DAMU. Spoluzaložili autorský kolektiv 8lidí, se kterým pravidelně realizují alternativní a performativní projekty. Ve svých autorských inscenacích, často vycházejících z reálných příběhů či událostí, kladou důraz na otevřenou až hraniční inscenační formu, aktivní zapojení diváků a především témata rezonující se současnou společenskou situací. Od roku 2020 jsou součástí režijně dramaturgického týmu Divadla Na zábradlí. Zároveň připravují doprovodný program divadla nazvaný Úrodná půda, který mimo jiné zahrnuje například podcasty nebo workshopy.

DIVADLO NA ZÁBRADLÍ


Divadlo Na zábradlí je jedno z nejznámějších divadel v Praze. Bylo založeno roku 1958 Helenou Philippovou, Ivanem Vyskočilem, Jiřím Suchým a Vladimírem Vodičkou. Během jeho existence se zde vystřídalo mnoho i v zahraničí známých tvůrců, režisérů a herců (Václav Havel, Jan Grossman, Evald Schorm, Jiří Pokorný nebo Petr Lébl). Od roku 2013 zde působí umělecké vedení ve složení Petr Štědroň (ředitel), Dora Viceníková (umělecký šéf), Jan Mikulášek (kmenový režisér), v sezoně 2014/15 získalo divadlo ceny ve všech kategoriích Cen divadelní kritiky, včetně prestižního ocenění Divadlo roku.

RECENZE

„Za mě jedna z nejvýraznějších a nejzábavnějších inscenací posledních let v Divadle Na zábradlí, která pochopitelně víc zasáhne a zaujme znalce divadelního prostředí a zákulisí a nejvíce pak přímo znalce Divadla Na zábradlí. Už prostor baru sám v tomto případě výrazně hraje a inscenaci napomáhá, byť fakt, že ne vše je odevšad stoprocentně vidět, trochu zamrzí. Měla jsem nicméně pocit, že tato divadelní jednohubka mi um a chuť místního hereckého souboru a snad i jeho náladu a poetiku přiblížila výrazně víc, než mnohé další, jakkoli řemeslně dobré výkony vedle na jevišti.“ Iva Bryndová, i-divadlo.cz

„Na prvním místě je třeba ocenit, že kolektiv tvůrců pod vedením herečky Kateřiny Císařové a kmenových dramaturgů Petra Erbese a Borise Jedináka vyzkoušel, trochu banálně řečeno, něco nového. Zasazení inscenace do prostředí divadelního baru je i pro pravidelného diváka Zábradlí velice atraktivní a komorní prostor dovoluje hercům a herečkám v rolích sebe samých opravdu těsný kontakt s obecenstvem včetně několika interakcí.“ Vojtěch Voska, Nadivadlo

bottom of page