V sobotu 28. května se u Bezručů budeme bohatě věnovat přijetí vlastního těla a požadavkům, které na sebe klademe, nebo je na sebe necháváme klást společností.
První hlas v tomto tematickém cyklu bude mít v Márnici Ridina Ahmedová se svou performancí Sádlo, která vychází ze stejnojmenného oblíbeného podcastu Rádia Wave a zabývá se právě bodyshamingem.
„Je moje sádlo opravdu moje, anebo je tak trochu sádlem všech, kdo mé tělo komentují a rozdávají nevyžádané rady? Jak se hodnocení na sebe sama proměňuje v závislosti na tom, jak mě zrovna hodnotí okolí? Jak si prošlapat cestu k vlastnímu tělu, když nenaplňuje očekávání druhých?“
Bezprostředně na ni naváže v hlavním sále Divadla Petra Bezruče Miřenka Čechová ve svých Baletkách, kterým vtiskla nejprve románovou podobu, následně je zpracovala v podobě online metainscenace a svou nečekaně krutou zpověď o zákoutí baletu dopracovala do podoby multimediální performance.
Scénický multimediální projekt Baletky je abstraktním ponorem do duše dívky bojující proti despotickému, dogmatickému systému a ztrátě vlastní identity. Za doprovodu bizarního a černého humoru, živé hudby, rytmizovaných textů a fyzické exprese, sledujeme člověka zápasícího se zaslepenou poslušností, sebedestrukcí a strachem nedostát svému snu. To vše na pozadí surreálných obrazů, výtvarných objektů reprezentujících univerzálně platné fenomény manipulace a teroru. Baletky jsou příběhem všech, kteří odmítají být zkrocená medvíďata.
Po skončení Baletek bude v sále navíc následovat nejen debata k Baletkám, ale připojí se i Ridina Ahmedová, takže se budeme věnovat i našemu Sádlu!
Comments