27
autoři Luděk Horký, Natálie Preslová, Helena Koblischková
režie Petr Hašek
Geisslers Hofcomoedianten, Praha
Morbidní kabaret národního hrdinství, ve kterém konferenciér Jan Mydlář moderuje nejveselejší tanec smrti v Evropě. Pro pouhých 27 diváků!
Dům kultury města Ostravy
Pátek 27. 5.
20:27

GEISSLERS HOFCOMOEDIANTEN
Grandiózní, Energické, Inteligentní, Smyslně Svůdné, Laskavé, Empatické, Rytmické, Strhující, Hravé, Okázalé, Fantastické – a především komediální je divadelní uskupení Geisslers Hofcomedianten, které ve své tvorbě propojuje staré tradice s živým, současným divadlem. Inspirují se barokem, k němu ale přistupují s autorskou svobodou, mísí původní s novým, vzletné s přízemním, činohru, zpěvohru, loutkohru i tanec. Pravidelně svá díla uvádí ve Vile Štvanice.
PETR HAŠEK
Petr Hašek je absolventem režie na KALD DAMU, uměleckým vedoucím, režisérem a spoluzakladatelem souboru Geisslers Hofcomoedianten a jejich nezaměnitelného nového barokně-divadelního stylu. Mimo svoji režijní činnost (např. Divadlo LETÍ, Divadlo Minor, Palác Akropolis, hradecké Divadlo Drak, aj.) působí i jako lektor hereckých kurzů v Čechách i zahraničí. V roce 2013 se stal kmenovým režisérem Malého divadla v Českých Budějovicích a od ledna 2014 je jeho uměleckým šéfem. Podílel se na více než 55 projektech, mj. na rodinném muzikálu Kronikáři (Jihočeské divadlo), Ztracený svět (Otáčivé hlediště Český Krumlov) či návštěvníkům Dream Factory známém titulu 8 GB tvrdýho porna (Divadlo LETÍ).
RECENZE
„Netradiční forma vtáhne i diváky. Na jedno představení jich totiž může dorazit pouze dvacet sedm. „Inscenace se odehrává ve velmi netradičním a divácky velmi kontaktním scénografickém řešení, ve kterém přihlížející divák v průběhu představení z odehrávajícího se politického kvasu na podkladě událostí českého stavovského povstání doslova ztrácí hlavu,“ naznačuje režisér ke scéně z dílny Jána Tereby.“
„Fascinujíci barokní kabaret, který zdaleka není jen z doby povstání českých stavů. Promítá se do něj husitská minulost i naše současnost – ta především. Protože některé typy, jako je třeba Babiš, existují bohužel napříč lidskými dějinami. 27 diváků sleduje v magické černé kostce technicky velmi náročnou a výtvarně nápaditou inscenaci, která se odehrává všude kolem nich i nad nimi. Je to krutě vtipné, vtipně kruté.“